Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2013

Εισαγωγή



Αρκετοί αναρωτιούνται ποια είναι η πιο κατάλληλη μέθοδος προπόνησης με βάρη ώστε να δυναμώσουν και να βελτιώσουν την απόδοσή και την εμφάνισή τους. Συχνά καταφεύγουν σε κλασικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται στο bodybuilding, που ωστόσο δε φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, ιδιαίτερα σε προχωρημένους αθλητές, καθώς ένας αρχάριος θα δει διαφορά ότι και να κάνει για αρχή. Η βασική ιδέα πίσω από το bodybuilding είναι η χρήση μηχανημάτων, που γυμνάζουν απομονωτικά τις μυϊκές ομάδες. Οι πιο πολλοί νομίζουν ότι αν κάνουν ένα κυκλικό πρόγραμμα με αυτά τα μηχανήματα, θα γυμνάσουν όλο το σώμα και θα δυναμώσουν. Το σύγχρονο μάρκετινγκ προωθεί ως θαυματουργά αυτά τα μηχανήματα , ωστόσο η ιδέα αυτή δεν αποδίδει στην πράξη. Πως θα ήταν δυνατόν να αποδίδει αφού σε όλες τις φυσιολογικές μας κινήσεις δε χρησιμοποιούμε μεμονωμένες μυϊκές ομάδες, αλλά γίνεται συνδυασμός και συντονισμός όλων και επίσης οι κινήσεις μας δεν έχουν σταθερή ταχύτητα (έχουμε αλλαγές στο μέτρο και τη φορά του διανύσματος ταχύτητας). Θα δούμε λοιπόν βίντεο με τις βασικότερες ασκήσεις που πραγματικά φέρνουν ένα ωραίο καλλίγραμμο και λειτουργικό πάνω απ' όλα σώμα.
Μετά από 16 χρόνια ενασχόλησής μου με την άρση βαρών, ως αθλητής, προπονητής και ερευνητής, ήρθε η στιγμή να προσπαθήσω μέσα από τα βίντεό μου πως εκτελούνται σωστά και ακίνδυνα οι βασικές ασκήσεις που καλό είναι να μην απουσιάζουν από το πρόγραμμά σας.